3saniye 0,1sanise

Bazı şarkılar var ki, kabul edilmesi gerek çok sevdiğimiz ve dinlerken başka bir yerde kendimizi bulduğumuz." O " an orda değilde başka yerde olduğumuz, olmak istediğimiz de diyebiliriz. O şarkıları dinlerken başka biri olur başka düşünürüz, başka birisi gibi ağlar başka birisi gibi güleriz ama aslında o başka birisi de biziz sadece sen o şarkıyı dinlediğinden bu yana bir kaç sene bir kaç ay geçmiştir. Sen gene sensin biraz değişmişsindir en fazla.Düşüncelerin,gülüşün v.s ...

İç hesaplaşmalar beni yalnız kalmaktan korkutan tek şey!


Geceleri uyumaktan yastığa kafanı koymaktan korkutuyor insanı bir günün özetini 10 dakika da çıkartabilmek gerekiyor uykusuz kalıyorsun bazen bazen ise yatakta dönmekten sıkılıyorsun.


Şöyle bir giriş yapmak istiyorum.Yazımdan sıkılmaman için olayı daha basite indirgiycem.Bir efsane varmış rüyalar bilinç altımızın eserleri diye sende biliyorsundur bunu belki de başına bile gelmiştir.Çok alakasız insanları çok alakasız bir zaman da rüyamızın başrolünde görürüz.Hayatımızda tanıdığımız hiç bir insanı hayatımızda çıkartamayız, onları unutamayız çünkü bir kere girmiştir hayatına unuttum desende bunu söylerken bile hatırladığını ima edersin.Bir insan bir kere girdi mi hayatına öyle ya da böyle onu artık unutamazsın ölse bile !.

Balkonuma sabahları bir karga konuyor.Kargaları ayırt etmek zordur hepsi aynı renk ve aynı donuk bakışlara sahip ama ben o kargayla tanıştım ve muhabbet ettik uzun bir süre bir gün neden böyle sabahları erkenden kalktığını sordum sadece karnını doyurmak için bu kadar erken vakitte bunca yolu uçmaz heralde birisi.
"Ben geceleri uyuyamıyorum " dedi karga, "uyumaktan korkuyorum ben " abarttığını düşünerek biraz daha daldım içine ve bana şöyle anlattı ;

Sizler beni duymuyorsunuz umursamıyorsunuz sadece yakınınızda olursam benimle ilgileniyorsunuz ama biraz yukarı çıkıyım beni tanımazsınız, evinizin yakınında etrafınızda hep bağırırım ama siz ciddeye almazsınız, sizler benim sıkıntımı bilemezsiniz bunca kalabalığın içide çok mutlu gibi gözülebilirim ama akşamları tek başıma kaldığım her vakit kendi kendime ne konuştuğumu bilemezsiniz anlatsam ne ben anlatabilirim zaten, ne de siz anlayabilirsiniz istediğim gibi. Bana deli der ciddeye almaz gene umursamazsınız.Bende senin gibi yemek yer mekanlarda gezer aşık olur ve rüya görürüm ...

"Rüyalar...Bana acı veren rüyalar" diye devam etti karga karşılıklı sigara yaktık sabahın 6:00'ında o bana bakıyor bense pencereden onun yansımasına..Rüyalarından bahset neden acı veriyor sana " diye devam etti muhabbetimiz. " Ben aşık olmuştum herkes gibi sen gibi baban gibi dünya da ki her insan gibi aşık oldum çok farklı lan benim sevgim dedim ben çok farklıyım.Ama aslında o kadar sıradanmışım o kadar basitmişim ki o çok güvendiğim sevgimi sadece rüyalarımda tekrarlıyorum uyanınca mutluyum uyuyunca hüzünleniyorum rüya görmek istiyorum ama sadece uçtuğumu görmek istiyorum diğerleri gibi komik ya da trajikomik şeyler olsun istiyorum gülerek uyanmak istiyorum uyandıktan sonra gülmeyi değil. Bazen birisi gelir aklıma rüyamda öyle mutluyumdur ki onunla, sanki o gün hiç o kötü şeyler yaşanmamış aksine gün geçtikçe daha da güzel olmuşuz gibi görürüm rüya olduğunu hiç anlamam belki de işime gelmez anlamak..." dedi karga sadece gözlerine bakarak dinledim onu ben ne zaman yalnız kalsam gelir karga öyle samimi olduk ve kendisi alkolü çok sevdiğinde genelde alkollü olduğum zamanlar ziyaret eder beni uzun uzun konuşur dertleşiriz. Uçabilme özgürlüğü olduğu için her yerde muhbabet edebiliriz ama bir tek ben yalnızken konuşur benimle başkaları varken hiç gelmez bile yanıma öyle çekingen öyle masumdur aslında.o gün bana bir rüyasından bahsetti zamanında çok sevdiği bir kızdan onu rüyasında görmüş hüzünlenmiş rüyasında istediği kadar uçtuğundan dolayı özgür hissediyormuş kendisini fakay uyanınca gerçek hayatta aslında özgür değilmiş istediği kadar uçamıyor ve ya istediği yere gidemiyormuş bir bağ var bir kafes ve ya bir hayat devamı....

Güzel rüyalar görmek isteriz ya hep, bazen nefes nefese korkarak uyanırız bazende birden sıçrarız olduğumuz yerde, nedendir bilinmez ama çok az insan rüyasında gülüyor ve ya gülerek uyanıyor . Hayat hep mi ağlamak acı çekmek üzerine olabilir ki ? Tabi ki de olamaz..Bazen o kadar yavaş açarsın ki gözlerini o gördüğün rüyadan uyanmak istemez kopmak istemezsin ve hep rüyanın en heycanlı en can alıcı en sonuca bağlayan bölümünde uyanırsın.Bunun bence şöyle bir sebebi var, eğer o en heycanlı yeride görsen onun devamını gelmiyceğini sen zaten biliyosundur kendini buna koşullandırmış şartlandırmışsındır.Uyanır ve hiç bir şey olmamış gibi davranırsın. Çünkü öyle inandırıcıdır ki rüyanın o kısmının olmaması.Zaten gerçek hayatında da ordan sonrası rüya gibidir senin için en fazla 3 saniye süren rüyanda öyle yoğun duygular yaşarsın ki, uyandığında mutlu olur pişman olur ve özlem duyarsın. Bari rüyada olsun diye gözlerini tekrar kapatsan bir kez daha rüya görmek için uyumaya çalışsanda bilirsin ki artık o rüya gerçekleşmeyecek hem rüyalarında hem gerçek hayatında...


Buraya kadar okuyup yazımı merak ettiğin için sabrından dolayı teşekkür ederim. Ben bu yazıyı yazarken iki tane şarkı dinledim sana onların isimlerini vermek istiyorum hatta youtube'tan direk linkleri bunlar :
Slicker - Know me down girl(telefon tel aviv mix) ve,
Telefon tel aviv - What it was will never again ... Bu linkleri verdim çünkü yazıları okurken bu müzikleri dinlemeni isterim sırayla çünkü ben bu müziklerde hayal kurabiliyorum, bir kargayı konuşturabiliyorum ve bir hikaye yaratabiliyorum.
Sende biliyorsun ki kargalar konuşmazlar...


Sevgi ve Saygılarımla ...


F.Berkay.A

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaşlılar

Edokta Bir Kış Gecesi

NEDJİMA